Ansvarig Digitala Medier till Sveriges Byggindustrier

 
Sveriges Byggindustrier är bransch- och arbetsgivarorganisationen för bygg- och anläggningsföretag verksamma på den svenska byggmarknaden vars huvuduppgift är att förbättra näringsvillkoren såväl för hela branschen som för de enskilda företagen. Vi har under de senaste tio åren jobbat för att skapa ordning och reda i byggbranschen. Vi vill helt enkelt att det ska vara lätt att göra rätt, att svarta jobb blir vita, att våra arbetsplatser blir säkrare och att det ska löna sig att va en schysst arbetsgivare. Ju fler som blir medlemmar, desto fler byggföretag kan vi påverka.

Brinner du för samhällsfrågor och digitala medier, är snabbfotad och tycker om att arbeta både strategiskt och operativt? Då kanske du är den som kan hjälpa oss att få ut våra budskap?
 
Din roll
Som Ansvarig för digitala medier driver du arbetet med att utveckla och fylla våra sociala kanaler samt externa webbplatser och intranät med relevant innehåll. Allt i syfte att nå ut och nå fram till våra målgrupper. Kommunikationsenheten tillämpar ett redaktionellt flerkanaligt arbetssätt, för effektiv produktion och publicering i många olika kanaler. Det gör att du jobbar nära övriga kollegor på enheten och deltar i det dagliga redaktionella arbetet. Vi är på jakt efter nya grepp och är öppna för förslag så du kan komma in och verkligen göra skillnad då det finns stora möjligheter att få testa nya sätt att kommunicera och utvecklas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Utveckla och underhålla våra olika externa webbplatser samt intranät
  • Har övergripande ansvar för att skapa engagemang i våra sociala kanaler.
  • Är del av vårt nyhetsteam som planerar kommunikationen och skapar redaktionellt innehåll.
  • Skapar rätt innehåll i form av rörlig bild, infografik och bilder för olika kanaler.
  • Hanterar köp, produktion och övervakning av annonser och kampanjer i sociala medier. Du optimerar vår annonsering för att maximera trafiken till sajten.
  • Följa upp och analysera besökare, engagemang och trafik både på webb och i sociala medier.
  • Ansvarar för innehåll och utskick av våra nyhetsbrev.

Om dig
Du är en nyfiken och driven person som vågar testa nytt och kommer gärna med idéer som förbättrar. Du kombinerar tekniskt kunnande med kreativitet. Du kan formge samt skapa innehåll för sociala kanaler som infografik, bilder och enklare film. Du tänker hela tiden på hur du på bästa sätt kan skapa ett ökat engagemang för att få fler följare att dela och klicka!
För att lyckas i rollen bör du gilla arbetsmarknadsfrågor och företagarnära ämnen. Du inser vikten av att mäta och analyserar data och använder det i dagliga arbete.  Du är ansvarstagande och har ett strukturerat förhållningssätt och har inga problem att ställa om och vara flexibel när det krävs för att leverera.
 
Din bakgrund
  • Flerårig erfarenhet av sociala medier och webbanpassad innehållsproduktion.
  • Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller journalistik eller motsvarande kunskaper.
  • Van beställare mot webbyråer och externa leverantörer.
  • Erfarenhet av Empori, Wordpress eller liknande CMS-verktyg samt SharePoint.
  • Kunskap om SEO, Google Analytics och andra analysverktyg för sociala medier.
  • Förståelse för hur man skapar engagemang i sociala medier, framför allt Facebook och Twitter.
  • Kunskap om bild- och videohantering.
  • Erfarenhet från e-postmarknadsföring och nyhetsbrevsverktyg.

Mer om Sveriges Byggindustrier
Sveriges Byggindustrier finns över hela landet och är organiserat i 6 geografiska regioner. På 25 lokalkontor och det nationella kansliet i Stockholm finns ca 130 engagerade medarbetare som varje dag verkar för en byggbransch i världsklass. Vi arbetar för ett modernt medarbetaravtal, en sund byggbransch och säkra arbetsplatser samt dagligen utifrån våra värdeord Öppenhet, Respekt och Ansvar. Huvudkontoret sitter i Näringslivets hus på Östermalm i Stockholm. Läs mer om oss på www.sverigesbyggindustrier.se


Intresserad?
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 31 maj. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 
 

Medborgerlig samling JO-anmäler Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Fyra ministrar hoppar Almedalsveckan – rekord i evenemang

Här är Sveriges största poddar

Säpo byter kommunikationschef

BBS Group går in i internationellt nätverk

Ägarna Christina Saliba, Joachim Berntzon & Hans Bylund.

Elva på Riksgälden misstänkta för mutbrott

Stefan Löfven (s) väljer Kallinge framför Almedalen

LO sätter valorganisationen

IP-Only bjuder på ”jourhavande it-chef” i Almedalen

Fackförbund stämmer staten för myndighetsflytt

SSU skrotar papperstidningarna – bygger digital plattform

Skandal sänkte Dagens Arbete Media

Jung värvar komräv och poet

Moderaterna tar till Carl Bildt i utrikespolitiken

SD importerar skolpolitik från Singapore – föreslår en enda myndighet

Vinnaren Günther Mårder (företagarna) går in i juryn för Årets digitala kommunikatör

Coop vässar tech-profil med pillerutskick

Liberalerna vill låta granska Stureplansprojektet

Magert för svensk pr i Cannes

SPP och Comviq sponsrar podd på arabiska

Narva kör igång i Göteborg

Teknikföretagen släpper förslag på skattefria introduktionsjobb

Inizio tar in Carl Melin

LO utser valledare – hen är hetaste kandidaten

Politikerveckan i Järva i åtta bilder

Klart för Politikerveckan Järva 2018

Regeringen vill lägga 1,5 miljarder på ”jämlik kunskapsskola”

V-topp vägrar Almedalsveckan

Ann Heberlein kandiderar för Moderaterna

Moderat vill ha ett dansk-skånsk EU-representation

Samhalls komchef får internationell topposition

Håkan Sörman lämnar landshövdingsjobbet i förtid

Alliansen tänker stoppa tre skattehöjningar

Handelsbanken byter kommunikationschef

Hegeli och Nav fusionerar – ska bli störst på public affairs

Sup46-chefen blir styrelse-chef

Åsa Romsons efterträdare ska ”sticka hål på Centerns bluffpolitik”

Storfusion på gång i svenska pr-branschen

Mindre pengar för SDs medieföretag

"Reklampolis" styr Sveriges Marknadsförbund

fotograf: Bugge Woldner

BEACONOMIST 20: It-bolagen om webbappar – 200 utvecklare bakom Viaplay

Socialdemokraterna tar nobelpristagare till Almedalen

Dagens Industri tar storslam – EFN bäst på tv

Beatrice Ask (m) får leda KU – tillfälligt

Patriksson över 50 miljoner kronor

Yougov släpper Profiles i Sverige

Fredrik Reinfeldt utreder brott för försäkringsbranschen

Fredrik Reinfeldt påhejad av Nalin Pekgul. (M)ontage.

Reklambyrå fixar Cramos content

Paues Åberg tar in Gotlandsreklamare

Gomorron Sveriges programledare till Gullers

Antalet “särskilt utsatta områden” ökar

NOVUS: De rödgröna krossar Alliansen i Järva

Svenska ministrar skriver lockbrev till amerikanska storföretag

Marie Söderqvist och Göran Greider har ett jobb ihop

SD och V slår rekord hos Demoskop

Gudrun Schyman om bojkotten (fi): "Den är väldigt kännbar ekonomiskt"

Almega vill driva Almedalens invigningsmingel

Breakit distribuerar Cisions pressmeddelanden

Stefan Löfvens planer för icke-Almedalen tar form

Regeringen halvbackar om resolutionsavgiften

Politism-skribent spikar juryn för Hetast i Almedalen

Kassören tar över klubban i Transport

S rycker fram – M tappar bland LO-och TCO-medlemmarna

Regeringens kampanj för ministrarna ifrågasätts av Centerpartiet

Professor tar över klubban i Gullers Grupp

Nowa köper in sig i analysföretag

BEACONOMIST 19: Making Waves konkurrerar med finkonsulterna – Fokus och S nya sajter

Fritidspolitiker efterträder Hans Linde (v)

Ny debatt mellan Jimmie Åkesson och Ardalan Shekarabi

Anna Kinberg Batra (m) bjuder hem kollegorna i Alliansen

Max utmanar hamburgerjättarna i gröna burgare

Feministiskt initiativ bojkottar Almedalsveckan – protesterar mot ”nazism och fascism”

Klart med V-ledamot som ny chef för RFSU

Prime-konsult tar över Reumatikerförbundet

Anna Kinberg Batra (m) avfärdar sifferläckor – och Birgitta Ohlsson

Jan Björklund (l) sätter press på länsförbunden

Geelmuyden Kiese kniper affärsutvecklare från Intellecta

Anna Kinberg Batra (m) möblerar om

Anna Kinberg Batra (m) möter pressen

Carl B Hamilton (l) sågar Birgitta Ohlsson (l)

Åsa Romson blir övervakningsutredare till regeringen

”Positivt att klimatmarodören Trump lämnar Parisavtalet”

Birgitta Ohlsson bekräftar partiledarutmaningen

Unionen myntar ”plattformsekonomi” med tonåring och Reform Act

”Moderaternas problem – kompromissen krackelerar”

Arla firar Mjölkens dag med undersökning

UNDERSÖKNING. Oatley försöker hälla lite havresmolk mjölkbägaren på Mjölkens dag genom att sponsra #mjölkensdag på Twitter. Det bekommer inte Arla som släpper en gräddfet undersökning.

Alice Bah Kuhnke (mp) får ny statssekreterare

TCO-vd in i Hetast i Almedalen

SD större än M även hos SCB

Kvinna till Kvinna utmanar med reklam från Sarajevo

OTW vann contentmatchen mot Spoon

Ledamot i partistyrelsen kräver att Anna Kinberg Batra (m) avgår

Regeringsfrågan och komplanen på agendan när SD samlar över 1 000

Visit Swedens nya vd hoppar av

Zara Larsson på plats hos Swedavia

Sverigedemokraterna petar åtalad ledamot

Saco: Övervakningen på jobbet ökar

78 procent i vinst för Göran Persson

Birgitta Ohlsson på gång att nomineras till partiledare (l)

Centerpartiet bygger varumärke med Ica

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.