Ansvarig Digitala Medier till Sveriges Byggindustrier

 
Sveriges Byggindustrier är bransch- och arbetsgivarorganisationen för bygg- och anläggningsföretag verksamma på den svenska byggmarknaden vars huvuduppgift är att förbättra näringsvillkoren såväl för hela branschen som för de enskilda företagen. Vi har under de senaste tio åren jobbat för att skapa ordning och reda i byggbranschen. Vi vill helt enkelt att det ska vara lätt att göra rätt, att svarta jobb blir vita, att våra arbetsplatser blir säkrare och att det ska löna sig att va en schysst arbetsgivare. Ju fler som blir medlemmar, desto fler byggföretag kan vi påverka.

Brinner du för samhällsfrågor och digitala medier, är snabbfotad och tycker om att arbeta både strategiskt och operativt? Då kanske du är den som kan hjälpa oss att få ut våra budskap?
 
Din roll
Som Ansvarig för digitala medier driver du arbetet med att utveckla och fylla våra sociala kanaler samt externa webbplatser och intranät med relevant innehåll. Allt i syfte att nå ut och nå fram till våra målgrupper. Kommunikationsenheten tillämpar ett redaktionellt flerkanaligt arbetssätt, för effektiv produktion och publicering i många olika kanaler. Det gör att du jobbar nära övriga kollegor på enheten och deltar i det dagliga redaktionella arbetet. Vi är på jakt efter nya grepp och är öppna för förslag så du kan komma in och verkligen göra skillnad då det finns stora möjligheter att få testa nya sätt att kommunicera och utvecklas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Utveckla och underhålla våra olika externa webbplatser samt intranät
  • Har övergripande ansvar för att skapa engagemang i våra sociala kanaler.
  • Är del av vårt nyhetsteam som planerar kommunikationen och skapar redaktionellt innehåll.
  • Skapar rätt innehåll i form av rörlig bild, infografik och bilder för olika kanaler.
  • Hanterar köp, produktion och övervakning av annonser och kampanjer i sociala medier. Du optimerar vår annonsering för att maximera trafiken till sajten.
  • Följa upp och analysera besökare, engagemang och trafik både på webb och i sociala medier.
  • Ansvarar för innehåll och utskick av våra nyhetsbrev.

Om dig
Du är en nyfiken och driven person som vågar testa nytt och kommer gärna med idéer som förbättrar. Du kombinerar tekniskt kunnande med kreativitet. Du kan formge samt skapa innehåll för sociala kanaler som infografik, bilder och enklare film. Du tänker hela tiden på hur du på bästa sätt kan skapa ett ökat engagemang för att få fler följare att dela och klicka!
För att lyckas i rollen bör du gilla arbetsmarknadsfrågor och företagarnära ämnen. Du inser vikten av att mäta och analyserar data och använder det i dagliga arbete.  Du är ansvarstagande och har ett strukturerat förhållningssätt och har inga problem att ställa om och vara flexibel när det krävs för att leverera.
 
Din bakgrund
  • Flerårig erfarenhet av sociala medier och webbanpassad innehållsproduktion.
  • Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller journalistik eller motsvarande kunskaper.
  • Van beställare mot webbyråer och externa leverantörer.
  • Erfarenhet av Empori, Wordpress eller liknande CMS-verktyg samt SharePoint.
  • Kunskap om SEO, Google Analytics och andra analysverktyg för sociala medier.
  • Förståelse för hur man skapar engagemang i sociala medier, framför allt Facebook och Twitter.
  • Kunskap om bild- och videohantering.
  • Erfarenhet från e-postmarknadsföring och nyhetsbrevsverktyg.

Mer om Sveriges Byggindustrier
Sveriges Byggindustrier finns över hela landet och är organiserat i 6 geografiska regioner. På 25 lokalkontor och det nationella kansliet i Stockholm finns ca 130 engagerade medarbetare som varje dag verkar för en byggbransch i världsklass. Vi arbetar för ett modernt medarbetaravtal, en sund byggbransch och säkra arbetsplatser samt dagligen utifrån våra värdeord Öppenhet, Respekt och Ansvar. Huvudkontoret sitter i Näringslivets hus på Östermalm i Stockholm. Läs mer om oss på www.sverigesbyggindustrier.se


Intresserad?
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 31 maj. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 
 

Tommy Ohlström (kf) sparkar Coops vd

Handelsbankens EFN öppnar lokala tv-stationer

Röda siffror för Arena Opinion

Klart med statssekreterare till Heléne Fritzon (s)

Alliansen lanserar lagstiftade ”Inträdesjobb”

Clear Channel knycker TV4-direktör

Vänsterpartiet biffar upp med partisekreterare från Malmö

Editk upp 23 procent – men tappar marginal

Alliansen släpper nytt förslag

KD lämnar försvarsförhandlingarna

Prime mot 200 miljoner – ökar med 20 procent

Socialdemokraterna skänker "russebuss" till SSU

Axicom upp 5 procent – men minskar lönsamheten

Katerina Janouch riskerar Viking-uppdrag efter Twitterattack mot Rossana Dinamarca (v)

Luf förnyar styrelsen – och loggan

Vänsterpartiet kräver ny myndighet – visar partiets prioriterade valfråga

Han blir statssekreterare hos Tomas Eneroth (s)

Way out Wests grundare: Det går snabbare att förändra med företag än med politiker

SAKER MAN SER: Arvamus har något Almedalen inte har

”Känn ingen sorg för publiceringen av storyn om Anders Borg”

Northern Link ner 15 procent

Moderat KU-anmäler Stefan Löfvens statssekreterare

De kan ta plats i SSUs styrelse

Dramat kring Transportstyrelsen sänkte SD hos Novus och Demoskop

Google upp 20 procent i Sverige

Kreab minskar intäkterna efter vurpa i Australien

”Funktionshinderpropositionen som glömdes av hysteriska medier"

Backa Hultqvist-kampanjen (s) inspirerad av Obama

Pangea-chef leder 40-miljonersprojekt på Visit Sweden

Avpixlat-redaktören fördubblar omsättningen

Från presskonferensen inför sommartalet 2013.

Stefan Löfven (s) flyttar sommartalet från Stockholm

De tyngsta talarna och viktigaste frågorna inför SSUs kongress

Vårdföretagarna rasar över Försäkringskassans utbetalningar

Omstrukturering pressade Friends Agenda

Förundersökningen mot Anders Borg läggs ner

Aftonbladet nappar på Ikeas Sifo-undersökning

Porsche – konservativaste bilmärket – Dacia längst till vänster

Assefa delar ut 1,7 miljoner

Andreasson upp 10 procent

Opinionsbildarnas Pride – i bild

Anders Borg lämnar Kinnevik

Anders Borg polisanmäls efter skärgårdsfesten

Burson-Marsteller upp 14 procent

Anders Borg berättar på Facebook om den urspårade skärgårdsfesten

Här är partiledarna som går i Pride-tåget – men Stefan Löfven hoppar

Från Pridetåget 2016. Montage.

De mister jobbet när Gabriel Wikström (s) slutar

Minskad intäkt och marginal på Expressen

Ex-ministern blottade sitt kön på barnfamiljsfesten

Regeringen kapar Alliansens förslag – inför skolplikt för sexåringar

Ytterligare tufft år för växande MSL

NOVUS: Bara C, V och SD har ökat sedan valet 2014

SVT-profil kandiderar till riksdagen

SD inleder nordiskt samarbete – utan Norge

Fredrik Reinfeldt tar hem 20 miljoner i lågskattade vinstpengar

Fredrik Reinfeldt föreläser på it-konsulten Tietos bankdag år 2015.

Annika Strandhäll (s) får dubbla statssekreterare

Här är sociala kanalerna svenskarna helst vill mötas av reklam i

Mynewsdesk storökar mot lönsamhet

Richard Herrey (m)ot riksdagen

Socialministern och statsministern backar Sveriges EMA-ansökan

Regeringen utreder stuprörs-analyser

Progress passerar 10-miljoner

”Så kan huvudmännen ge Almedalsveckan mer nerv”

Pr som i Pride

Norstat krossar 100-miljonersvallen

Geelmuyden Kiese backar i Sverige

Public affairs-konsulterna om regeringsombildningen

Alliansen viker inte ner sig om Peter Hultqvist (s)

Starkt konjunkturläge – arbetslösheten marginellt ned

Stefan Löfven (s) bygger om efter misstroendeförklaringarna

Förvärv drar ner lönsammare Sifo

V vill fälla en minister – SD vill fälla regeringen

Hill + Knowlton vänder till vinst

Alliansen väcker misstroendevotum mot tre statsråd

IOGT attackerar Folkhälsomyndigheten – vill att regeringen sparkar gd

4,3 procent män på växande Spalt PR

”SD, SvP och NMR har en strategi ihop – vid Hamnplan”

Stefan Löfven (s) vill begränsa outsourcing och utreda RKs hantering av Transportstyrelsen

IBM om ”haveriet” på Transportstyrelsen: Det är tydlig var ansvaret ligger

Stefan Löfven (s) håller presskonferens om Transportstyrelsen

Röda siffror för AWB

SAKER MAN SER: Storleken avgörande när Atlas Copco rekryterar

Akademikerna saknar riktlinjer för mejl

Opinionen pressar regeringen om Transportstyrelsens säkerhetsläcka

Allt större andel digitalt på Intellecta

De kände till bristerna i Transportstyrelsens datasäkerhet

Konkurrensverket pressar Schibsted att byta villkor för Byt Bil

De startar nätverk för högutbildade Syrier

Storsäljaren Facebook sparar in på svenska organisationen

SAKER MAN SER: AKBs väskbärare

Han är Socialdemokraternas biträdande komchef

"Sänk inkomstskatten - det ska löna sig att arbeta"

Han får Anders Borg och Fredrik Reinfeldt att uppträda samtidigt

Carl Bildt ner 38 procent

Regeringen kör ut Transportstyrelsens chef och ordförande efter IBM-skandalen

Stefan Löfven (s) träffar Emmanuel Macron (lrem)

Semesterundersökningarna här – Huawei och Canon först ut

Kontrollbalansräkning i Politism efter miljonförlust

Handelsbanken minskade investeringarna i EFN

Alltid redo: Scouterna blir sin egna talespersoner

Scouternas talespersoner 2017-18.

Jämlikhetslobbyist bygger affärsdel för Amelia

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.