Culture & Communications Specialist till Swedish Match

I denna tjänst erbjuds du en unik möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla den nya avdelningen Culture & Communications. Avdelningens uppdrag är att stötta divisionen i att utveckla relationen mellan arbetsgivare och arbetstagare utifrån vår vision, våra värderingar och strategi med en affärsdriven, effektiv och kvalitetssäkrad kommunikation. Därför behöver vi nu en affärsdriven Culture & Communications Specialist!
 
När du som medarbetare kommer till Swedish Match upptäcker du snart att vi verkligen menar allvar med vår vision – en värld utan cigaretter och att vi lever våra värderingar passion, ägarskap, innovation och kvalitet. Ett exempel på detta är att du mäts på värderingarna vid din årliga prestationsutvärdering. Som en del av Swedish Match vinnande lag förväntas du vara en engagerad, motiverad och högpresterande medspelare. Därför har vi riktigt bra förmåner och erbjuder rättvisa, marknads­mässiga löner. Ett vinnande lag består av rätt person på rätt position vid rätt tidpunkt. För att lyckas med detta arbetar vi bland annat aktivt med jämställdhet.
 
Swedish Match Scandinavia Division har med den helt nya avdelningen Culture & Communications börjat arbeta specialiserat med kommunikations- och kulturfrågor. Avdelningens uppdrag är att stötta divisionen i att utveckla relationen mellan arbetsgivare och arbetstagare utifrån vår vision, våra värderingar och strategi med en affärsdriven, effektiv och kvalitetssäkrad kommunikation. Därför behöver vi nu en affärsdriven Culture & Communications Specialist. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån KIMM och Wise Professionals. Tjänsten är placerad på Swedish Matchs fabrik i Kungälv med du arbetar lokalt även mot kontoret i Göteborg med veckovisa resor dit. Utöver det görs återkommande resor till andra verksamhetsorter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
 
Du erbjuds en unik möjlighet att vara med och bygga upp samt utveckla avdelningen Culture & Communications, som tillhör HR och är en divisionsavdelning. Din närmsta kollega arbetar i Stockholm och du rapporterar till Manager Culture & Communications som sitter i Göteborg
 
Ditt uppdrag
Ditt uppdrag är att arbeta operativt med kommunikationsarbete gällande vårt arbetsgivarvarumärke, värderingskultur, ledningskommunikation och kommunikationssystem för divisionen. Du har ett extra ansvar för att stötta avdelningen i kompetensfrågor rörande marknadsföring och paketering av till exempel våra personalförmåner.
Som Culture & Communications Specialist stimuleras du av att arbeta med olika typer av uppgifter. Du arbetar med ett par specialistområden, exempelvis omvärldsanalys och benchmarking där du driver processarbetet inom hela divisionen som den drivna projektledare du är. Samtidigt är du ett lokalt specialiststöd i kommunikationsfrågor, med HR som främsta beställare. På Swedish Match arbetar vi med öppen och ärlig feedback, vilket bidrar till en tydlighet kring förväntningar som gör att vi kontinuerligt förbättrar vår leverans.
 
Din bakgrund
För att kunna hantera arbetet professionellt och självständigt tror vi att du som söker har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av att skriva säljande texter och förmedla ett komplext budskap på ett enkelt, intresseväckande och lättförståeligt sätt. Du vet hur du går tillväga för att paketera flera kommunikationsinsatser till ett större marknadsföringskoncept och har förmåga att marknadsföra personalpolitik till olika målgrupper.

Du har hög kunskap om benchmarkingarbete och omvärldsanalys och har erfarenhet av att arbeta i en kommunikativt utmanande miljö. Du är skicklig vad gäller arbete med text, bild, webb, målgruppsanalyser och kommunikationsplaner. Givetvis har du hög datorvana och är kunnig inom MS Office, Photoshop och InDesign. Utöver det har du erfarenhet av projektledning – att initiera, driva och utveckla egna projekt samt arbetat med förändringsarbete. En hög kommunikativ kompetens, både i tal och skrift är ett måste, såväl på svenska som engelska.
 
Som vår nya kollega förväntar vi oss att du alltid agerar utifrån organisationens bästa och arbetar strukturerat, effektivt, är resultatdriven, målfokuserad och kreativ. Ditt arbete bidrar till att vi blir en vinnande avdelning som inte bara lever upp till vårt uppdrag, utan överträffar det! För att lyckas med det är du självsäker i din yrkesroll och på din kompetens samtidigt som du är lyhörd för organisationen behov. Du har lätt för att påverka och skapa inflytande, bygga förtroende och relationer.

Du trivs hos oss för att du får inflytande och vi trivs med dig för att du på ett självklart sätt tar ägarskap för att driva utvecklingen framåt.
 
Mer om Swedish Match
Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktområdena Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak) samt Tändprodukter (tändstickor, tändare och kompletterande produkter). Koncernens produkter säljs över hela världen med tillverkning i sex länder. Vi skapar aktieägarvärde genom att erbjuda tobakskonsumenter uppskattade produkter av högsta kvalitet på ett ansvarsfullt sätt. Genom att tillhandahålla produkter som är erkänt säkrare alternativ till cigaretter, bidrar vi till betydande förbättring av folkhälsan. Läs mer på vår hemsida.
 
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån KIMM som i denna process kommer att presentera kandidater utan att meddela någon information gällande kön, etnisk bakgrund eller ålder, för att vi ska kunna ta ställning fördomsfritt. Som en del av vår process arbetar vi även med personlighets- och färdighetstester.
 
Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev samt ett arbetsprov via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2017-08-23. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail. I ditt arbetsprov önskar vi att du bifogar en pdf-fil på max två A4 sidor på något du skapat i form av text och bild där du har möjlighet att visa exempel på en del av din kompetens och det vi eftersöker. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Ida Wassberg, iw@kimm.se
Vi utför bakgrundskontroll på våra slutkandidater, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
 
Sök tjänsten HÄR
 
Varmt välkommen med din ansökan!
 

JKL-konsult blir komchef på Kry

Fortsatta miljonförluster för Gavagai

BEACONOMIST 22: Poddbranschen mot 100 miljoner – Accentures digitala affärer

Tidigare toppmoderat blir vd för Sveriges Byggindustrier

"Sommarlata dagar på SDs komavdelning"

Klart nu: Hon kan bli Sveriges ambassadör i Washington

Vänsterpartiet kräver regeringen på miljardbelopp till ”det svikna Sverige”

Deloitte förvärvar Acne

Newsec 274 procent lönsammare – nyanställer

Svensk organisation tar på sig Donald Trumps nedläggning av företagsråden

M och C överens med regeringen om nya miljarder till försvaret

Vattenfall värvar Almedalskändis från Expressen

Tommy Ohlström (kf) sparkar Coops vd

Handelsbankens EFN öppnar lokala tv-stationer

Röda siffror för Arena Opinion

Klart med statssekreterare till Heléne Fritzon (s)

Alliansen lanserar lagstiftade ”Inträdesjobb”

Clear Channel knycker TV4-direktör

Vänsterpartiet biffar upp med partisekreterare från Malmö

Editk upp 23 procent – men tappar marginal

Alliansen släpper nytt förslag

KD lämnar försvarsförhandlingarna

Prime mot 200 miljoner – ökar med 20 procent

Socialdemokraterna skänker "russebuss" till SSU

Axicom upp 5 procent – men minskar lönsamheten

Katerina Janouch riskerar Viking-uppdrag efter Twitterattack mot Rossana Dinamarca (v)

Luf förnyar styrelsen – och loggan

Vänsterpartiet kräver ny myndighet – visar partiets prioriterade valfråga

Han blir statssekreterare hos Tomas Eneroth (s)

Way out Wests grundare: Det går snabbare att förändra med företag än med politiker

SAKER MAN SER: Arvamus har något Almedalen inte har

”Känn ingen sorg för publiceringen av storyn om Anders Borg”

Northern Link ner 15 procent

Moderat KU-anmäler Stefan Löfvens statssekreterare

De kan ta plats i SSUs styrelse

Dramat kring Transportstyrelsen sänkte SD hos Novus och Demoskop

Google upp 20 procent i Sverige

Kreab minskar intäkterna efter vurpa i Australien

”Funktionshinderpropositionen som glömdes av hysteriska medier"

Backa Hultqvist-kampanjen (s) inspirerad av Obama

Pangea-chef leder 40-miljonersprojekt på Visit Sweden

Avpixlat-redaktören fördubblar omsättningen

Från presskonferensen inför sommartalet 2013.

Stefan Löfven (s) flyttar sommartalet från Stockholm

De tyngsta talarna och viktigaste frågorna inför SSUs kongress

Vårdföretagarna rasar över Försäkringskassans utbetalningar

Omstrukturering pressade Friends Agenda

Förundersökningen mot Anders Borg läggs ner

Aftonbladet nappar på Ikeas Sifo-undersökning

Porsche – konservativaste bilmärket – Dacia längst till vänster

Assefa delar ut 1,7 miljoner

Andreasson upp 10 procent

Opinionsbildarnas Pride – i bild

Anders Borg lämnar Kinnevik

Anders Borg polisanmäls efter skärgårdsfesten

Burson-Marsteller upp 14 procent

Anders Borg berättar på Facebook om den urspårade skärgårdsfesten

Här är partiledarna som går i Pride-tåget – men Stefan Löfven hoppar

Från Pridetåget 2016. Montage.

De mister jobbet när Gabriel Wikström (s) slutar

Minskad intäkt och marginal på Expressen

Ex-ministern blottade sitt kön på barnfamiljsfesten

Regeringen kapar Alliansens förslag – inför skolplikt för sexåringar

Ytterligare tufft år för växande MSL

NOVUS: Bara C, V och SD har ökat sedan valet 2014

SVT-profil kandiderar till riksdagen

SD inleder nordiskt samarbete – utan Norge

Fredrik Reinfeldt tar hem 20 miljoner i lågskattade vinstpengar

Fredrik Reinfeldt föreläser på it-konsulten Tietos bankdag år 2015.

Annika Strandhäll (s) får dubbla statssekreterare

Här är sociala kanalerna svenskarna helst vill mötas av reklam i

Mynewsdesk storökar mot lönsamhet

Richard Herrey (m)ot riksdagen

Socialministern och statsministern backar Sveriges EMA-ansökan

Regeringen utreder stuprörs-analyser

Progress passerar 10-miljoner

”Så kan huvudmännen ge Almedalsveckan mer nerv”

Pr som i Pride

Norstat krossar 100-miljonersvallen

Geelmuyden Kiese backar i Sverige

Public affairs-konsulterna om regeringsombildningen

Alliansen viker inte ner sig om Peter Hultqvist (s)

Starkt konjunkturläge – arbetslösheten marginellt ned

Stefan Löfven (s) bygger om efter misstroendeförklaringarna

Förvärv drar ner lönsammare Sifo

V vill fälla en minister – SD vill fälla regeringen

Hill + Knowlton vänder till vinst

Alliansen väcker misstroendevotum mot tre statsråd

IOGT attackerar Folkhälsomyndigheten – vill att regeringen sparkar gd

4,3 procent män på växande Spalt PR

”SD, SvP och NMR har en strategi ihop – vid Hamnplan”

Stefan Löfven (s) vill begränsa outsourcing och utreda RKs hantering av Transportstyrelsen

IBM om ”haveriet” på Transportstyrelsen: Det är tydlig var ansvaret ligger

Stefan Löfven (s) håller presskonferens om Transportstyrelsen

Röda siffror för AWB

SAKER MAN SER: Storleken avgörande när Atlas Copco rekryterar

Akademikerna saknar riktlinjer för mejl

Opinionen pressar regeringen om Transportstyrelsens säkerhetsläcka

Allt större andel digitalt på Intellecta

De kände till bristerna i Transportstyrelsens datasäkerhet

Konkurrensverket pressar Schibsted att byta villkor för Byt Bil

De startar nätverk för högutbildade Syrier

Storsäljaren Facebook sparar in på svenska organisationen

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.