Innehållsansvarig Digitala Kanaler till STF

Var med och upptäck äventyret Sverige med oss! Vi söker dig som vill jobba operativt med vårt innehåll på vår webb och sociala kanaler under tiden vår kollega är på föräldraledighet. Välkommen!
 
Svenska Turistföreningen (STF) är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Vi vet att det finns mycket mer vid sidan av vägen, lite längre in i skogen och lite högre upp på fjället. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Vill du följa med på vår resa?
 
Rollen som Innehållsansvarig Digitala kanaler innebär att du kommer att driva, utveckla och producera innehåll för STFs digitala och sociala kanaler. Vår digitala kommunikation är oerhört viktig för oss så vi vill att du skall kunna presentera STF på ett inspirerande sätt i syfte att få människor att boka boende och bli medlemmar. Kommunikationen ska också bidra till att vårda relationen med befintliga medlemmar och gäster. Kan du skriva engagerande och inspirerande texter och dessutom matcha det med härliga bild- och filmval, då är det dig vi söker!

Arbetsuppgifter
  • Skapa, paketera och publicera innehåll till STFs webb samt sociala kanaler.
  • Löpande uppdateringar av texter och material på STFs web
  • Vara proaktiv kring att plocka upp bra content inifrån organisationen och omvärlden och koppla det till STFs erbjudande
  • Skapa rörligt material – filmer, livesändningar, chat etc – , främst för våra sociala medier
  • Ansvara för innehålls- och publiceringsplan för de olika kanalerna utifrån STF:s övergripande  kommunikationsplan samt analysera och följa upp resultatet av insatserna
  • Planera och producera digitala nyhetsbrev/riktade utskick
     
Specifika kunskaper
  • Relevant utbildning, skribent/copyutbildning meriterande
  • Arbeta obehindrat i WordPress
  • Erfarenhet av marknadsföring i sociala medier som Facebook, LinkedIn och Instagram
  • Viss kunskap av Adobe Creative Suite ((t.ex Photoshop, InDesign och Illustrator) för bildhantering och redigering för de digitala kanalerna samt Premiere Pro för att redigera film och rörligt material
  • SEO-kunskaper för att ha kunskap om hur texterna skall byggas för att vara optimerade
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Rollen som innehållsansvarig Digitala Kanaler innebär många kontaktytor internt där du lätt behöver kunna skapa nya kontakter och goda samarbeten med olika typer av människor i både större och mindre projekt. Du är en prestigelös, positiv, serviceinriktad och öppen för nya arbetssätt och förändringar i verksamheten. För att trivas hos oss bör du trivas i en miljö där snabba puckar är en del av vardagen och där du självständigt kan se lösningar och prioritera bland dina uppgifter. Vi sitter nära varandra, pratar och skrattar mycket, och våra värdeord – Nyfikna, Äkta, Engagerade, Professionella, Omtänksamma – är viktiga för oss.
 
Om Svenska Turistföreningen
Svenska Turistföreningen har 235 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger även ut medlemstidningen Turist. Läs mer på www.svenskaturistforeningen.se.
 
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Svenska Turistföreningen med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se senast 22 oktober. Har du frågor om rollen kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
 
Sök tjänsten här 
 
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till okt/nov 2018 med möjlighet till förlängning.

Varmt välkommen med din ansökan! 

KD vill lägga 6 miljarder på ”att vända skolan”

Ann Lindes D9 kan bli D11 efter möte i Kista

Strategi för digitalisering av skolan ska göra Sverige ledande

Leif Gripestam (m) släpper greppet om Täby

Regeringen vill avlyssna personer i stället för telefoner

Åsa Regnér (s) KU-anmäls

Civilekonomernas förbundsordförande hoppar av

Riksdagsledamöterna får påökt

Klart med Northvolts fabrik

Northvolt håller presskonferens med Michael Damberg (s)

Ingen förundersökning mot Mattias Karlsson (sd)

Försäkringskassan haffar presschef hos Polisen

Falkenberg sparkar kommunchefen

Niklas Svensson tillbaka på Twitter

Lernia värvar ”säker” komchef

Bot med mustasch ska råda bot på Vårdföretagarnas mytdilemma

”Eliternas exit" när borgerliga eliten kickoffar

Miljölobbyist dubbas till riddare

Nya komchefen ska ge KF plats i samhällsdebatten

ÅF breddar sig med digitalt förvärv och pr-samarbete

Tidigare Kreab-konsult ska lyfta Ehrenberg

15 miljoner till kvinnoförbunden

172 miljoner till partierna – S + M får mest

Assefa tar över Per Schlingmanns pr-del

Greenpeace kampanjar med container i Timrå

Detta är ett foto av Greenpeace Instagram-konto.

Kommunals komchef får toppjobb

Hon blir ny chef för Sveriges Kommunikatörer

LOs tunga kapital och mediechef startar eget

Inizio upp 10 procent – men rött på sista raden

Moderaternas nya politik och prioriteringar för valet

Veckans Brief 31: Postnord handlar pr-byråer – De nya pr-entrpenörerna

Veckans Brief 30: Undersökningsföretagen listar bästa konkurrenterna – Kommunicera som en startup

Veckans Brief 29: Tre undersökningsbolag fusionerar till Origo – Partiernas komavdelningar ett år före valet

Regeringen backar om Thomas Bodström

Saco får (delvis) ny styrelse

Seko och Fastighets går vidare med sammanslagning

King Street upp 148 procent tredje året

Bara tyskt utanför Sagerska

Därför mäter Svenskt Näringsliv ”medias attityder”

”Vem fördummar biblioteksdebatten, Roger Mogert (s)?”

Rasmus Jonlund, Hanna Gerdes & Anne-Lie Elfvén

Ikea och Ålandsbanken mest nominerade i 100-wattaren

MP-kandidat bekräftar förfalskade underskrifter

Politikerveckan Järvas grundare till Stockholms Handelskammare

Var tredje svensk tror att IBM har läckt – riskerar Carema-skandal

New Republic rekryterar från Liberalerna

Marknadsföreningen delar ut pris till årets disruptör

Lidl byter byråer

Moderaterna skakar om bland talespersonerna och utser vice talman

Sverigedemokraternas fyra prioriterade valfrågor

SAKER MAN SER: Härskning i riksdagsjournalisternas pentry

Konjunkturinstitutet: ”Regeringens budget kraftigt underfinansierad”

Nowa investerar i kommunikationsbyrå

Facebook slår Ikea och Google bland de yngre

Moderaterna kan få uppförandekod för sociala medier

FI föreslår reformer för 72 miljarder – företagen betalar

Pr-proffsen: Så kan SVT förbättra partiledardebatten

Kommunikatörernas vd blir rekryterare

Muf sätter press på M-kongressen – ska driva igenom marknadshyror

Vänsterpartiet kuppade med Ung i Sverige i partiledardebatten

Inizio & Demoskop: Ulf Kristersson (m) vann partiledardebatten (svt)

”Sprid ljus över skuggbudgetarna”

Regeringen till rasande attack mot oppositionens skuggbudgetar

Svensk Dagligvaruhandel lobbar för åldersgräns på energidryck

”Stefan Löfven (s) och NMR kan ha skadat Almedalsveckans varumärke”

Moderaterna flitigaste motionärerna – Vänsterpartiet i botten

Liberalerna och Vänsterpartiet vill att S stoppar Thomas Bodström (s) som landshövding

Hon är Magdalena Anderssons nya skattedirektör

Moderaterna prioriterar skatteminskningar i sin skuggbudget

Ledarnas nya samhällspolitiska chef kommer från Ratio

Peter Hultqvist (s) på säljturné (saab)

SD vill höja restaurangmomsen men sänka inkomstskatten

Moderaterna värvar från Kreab och EU-parlamentet

Narva värvar Hill+Knowltons pa-chef

Statskontoret vill ha hårdare regeringsstyrning av MUCF

EU-kommissionen pressar Irland och Luxemburg för olagligt stöd till Apple och Amazon

Centerpartiet prioriterar ingångsavdrag för nya på jobbet och sänkt skatt

De debatterar Almedalsrapporten

Lotta Edholm (l) attackerar S för ”nära samarbete med diktaturen Abu Dhabi”

Per Nilsson (m) befordras

Miljöpartist pressar EU att sätta stopp för Ryanairs affärsmodell

Hon är Moderaternas nya presschef – temporärt

Moderaterna byter partisekreterare och utser ekonomisk-politisk talesperson

M-teamet: Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson, Jessica Polfjärd, Tobias Billström, Anders Edholm & Gunnar Strömmer.

Liberalerna prioriterar skattesänkningar

Ulf Kristersson (m) formar teamet

Facebook: "Globalisering ger globala arbetsplatser"

Questback upp 13 procent i Sverige

Ann Linde (s) samlar sin påtryckargrupp i Stockholm – pressar EUs digitala agenda

Tunga Liberaler vill lämna Alliansen

KD prioriterar pensionärer i sin skuggbudget

LO varslar om konflikt på Samhall

Intrum Justitia och Lindorff får gemensamt varumärke

BEACONOMIST 28: Oaths plan för Sverige – Singularitetsprofessorn tror på ai-assistenter

Greatness tar in tung konsult i Göteborg

Här är Centerstämmans viktigaste beslut

Ulf Kristersson vald som moderat partiledare – till Kent-musik

Moderaternas presschef slutar efter extrastämman

Han är Grön ungdoms nya språkrör

"Denna helg – en episk studie i politisk organisation"

Riksbankschefen sitter kvar

SB Insight: Skanska är hållbaraste b2b-bolaget

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.