Lernia söker en Strategisk Projektledare

 

Under de närmsta åren ska Lernia öka kännedom och preferens som ett kompetenspartnerföretag och söker nu en Strategisk Projektledare som kan hjälpa oss med det. 
Lernia finns på mer än 100 orter i landet och erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, omställning och företagsutveckling. Vi kan matcha bemanningskonsulter och deltagare i våra utbildningar mot näringslivets behov och arbetar med såväl individer som företag och organisationer. Vårt nära samarbete med svenskt näringsliv och offentliga aktörer ger oss värdefulla insikter i vilken kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden och på så sätt bidrar vi till att minska kompetensgapen i samhället och skapa en hållbar arbetsmarknad för alla. 
 
Din roll
Om 5 år är marknadsföring, kommunikation, sälj och affärsutveckling integrerat och digitaliserat så att Lernia kan erbjuda marknadens bästa erbjudande inom av kompetenspartnerlösningar. Din roll som Strategisk projektledare ska bidra till att våra kunder upplever Lernia som en modern visionär där alla vinner. Det innebär att öka Lernias kännedom i utvalda målgrupper och i alla kanaler; fysisk sälj, digital sälj och sociala medier. Du arbetar med alla kundgrupper med fokus B2B och ska kunna marknadsföra helheten, både för både bemanning och utbildning.

Exempel på arbetsuppgifter:
 
  • Ta fram marknads- och medieplaner som stöttar och optimerar marknadsarbetet för Lernias erbjudande i synnerhet mot B2B och B2P.
  • Driva taktiska och strategiska marknadsprojekt samt marknadskampanjer.
  • Säkerställa att marknadsaktiviteter utformas, drivs och följs upp utifrån en långsiktig varumärkes- och marknadsföringsstrategi.
  • Tillsammans med medarbetare i organisationen nå ett effektivt leadsgenererande arbete på lokal, regional och/eller nationell nivå.
  • Utveckla Lernias content för att optimera leadsgenerering i syfte att öka antalet affärer och kvalitet.
  • Digitalisera säljet med hjälp av marketing automation och optimera leadsgenereringen/ kandidatrekrytering mellan sälj och marknad och leveransorganisationen. Kunna vara kravställare samt sätta upp processerna.
  • Löpande utvärdera och utveckla samarbetet med leverantörer och samarbetspartners i syfte att ständigt effektivisera resultatet från respektive marknadsaktivitet.
  • Vara delaktig i att ta fram effektiva och säljstödjande material för lokal och nationell nivå.

Om dig
Du har några års erfarenhet av projektledning av B2B-marknadsaktiviteter och är en driven och lösningsorienterad projektledare som är van att bygga kontakter för att nå ditt uppsatta mål. En självgående person som är bra på att prioritera, delegera och planerar ditt eget arbete. För att lyckas i rollen har du har intresse för kundbeteende och målgruppssegmentering och erfarenhet av digital försäljning och leadsgenerering. Du är initiativtagande och inte är rädd för att testa nya saker. Mångfaldsfrågor intresserar dig - du följer samhällsdebatten och förstår de nya utmaningarna i samhället. Du har även god omvärldskoll på nya trender inom marknadsföring.
 
Utbildning och erfarenhet
  • Du har en akademisk examen inom t ex marknadsföring alternativt annan akademisk examen i kombination med en påbyggnad inom marknadsföring.
  • Arbetat med sociala medier ur en B2B-strategi.
  • Erfarenhet av medieköp och medieplanering av såväl digitala - som traditionella kanaler.
  • Erfaren annonsköpare och kravställare på reklambyråer.
  • Vana att hålla och driva workshops.
  • Erfarenhet av att genomföra effektmätningar av kampanjer såväl digitalt som traditionell media.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • God insikt i sociala medier och andra digitala kanaler.
  • Erfarenhet av nyhetsbrevsverktyg som ex Apsis.
  • Erfarenhet av sätta processer för Marketing Automation.
  • Van användare av MS Office.

Mer om LERNIA
Med snart 100 års samlad erfarenhet är vi experter inom vårt område och är ett företag som gör skillnad för 1000-tals individer varje år, som vi hjälper ut på arbetsmarknaden och vidare i utvecklingen. Vi som jobbar här drivs av att jobba med social hållbarhet och att driva förändring i samhället. Lernia utvecklas hela tiden och där med också medarbetarna som ständigt utmanas att utveckla affären. Vi har ett brett utbud av olika tjänster som det finns möjlighet att utvecklas inom. Vi arbetar dagligen efter våra värdeord; Vi är pålitliga, Vi är affärsmässiga och Vi är lika och unika. Huvudkontoret sitter centralt i Word Trade Center i Stockholm.

Intresserad?
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering. Mer information HÄR. För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 7 juni. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 
 
 

Medborgerlig samling JO-anmäler Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Fyra ministrar hoppar Almedalsveckan – rekord i evenemang

Här är Sveriges största poddar

Säpo byter kommunikationschef

BBS Group går in i internationellt nätverk

Ägarna Christina Saliba, Joachim Berntzon & Hans Bylund.

Elva på Riksgälden misstänkta för mutbrott

Stefan Löfven (s) väljer Kallinge framför Almedalen

LO sätter valorganisationen

IP-Only bjuder på ”jourhavande it-chef” i Almedalen

Fackförbund stämmer staten för myndighetsflytt

SSU skrotar papperstidningarna – bygger digital plattform

Skandal sänkte Dagens Arbete Media

Jung värvar komräv och poet

Moderaterna tar till Carl Bildt i utrikespolitiken

SD importerar skolpolitik från Singapore – föreslår en enda myndighet

Vinnaren Günther Mårder (företagarna) går in i juryn för Årets digitala kommunikatör

Coop vässar tech-profil med pillerutskick

Liberalerna vill låta granska Stureplansprojektet

Magert för svensk pr i Cannes

SPP och Comviq sponsrar podd på arabiska

Narva kör igång i Göteborg

Teknikföretagen släpper förslag på skattefria introduktionsjobb

Inizio tar in Carl Melin

LO utser valledare – hen är hetaste kandidaten

Politikerveckan i Järva i åtta bilder

Klart för Politikerveckan Järva 2018

Regeringen vill lägga 1,5 miljarder på ”jämlik kunskapsskola”

V-topp vägrar Almedalsveckan

Ann Heberlein kandiderar för Moderaterna

Moderat vill ha ett dansk-skånsk EU-representation

Samhalls komchef får internationell topposition

Håkan Sörman lämnar landshövdingsjobbet i förtid

Alliansen tänker stoppa tre skattehöjningar

Handelsbanken byter kommunikationschef

Hegeli och Nav fusionerar – ska bli störst på public affairs

Sup46-chefen blir styrelse-chef

Åsa Romsons efterträdare ska ”sticka hål på Centerns bluffpolitik”

Storfusion på gång i svenska pr-branschen

Mindre pengar för SDs medieföretag

"Reklampolis" styr Sveriges Marknadsförbund

fotograf: Bugge Woldner

BEACONOMIST 20: It-bolagen om webbappar – 200 utvecklare bakom Viaplay

Socialdemokraterna tar nobelpristagare till Almedalen

Dagens Industri tar storslam – EFN bäst på tv

Beatrice Ask (m) får leda KU – tillfälligt

Patriksson över 50 miljoner kronor

Yougov släpper Profiles i Sverige

Fredrik Reinfeldt utreder brott för försäkringsbranschen

Fredrik Reinfeldt påhejad av Nalin Pekgul. (M)ontage.

Reklambyrå fixar Cramos content

Paues Åberg tar in Gotlandsreklamare

Gomorron Sveriges programledare till Gullers

Antalet “särskilt utsatta områden” ökar

NOVUS: De rödgröna krossar Alliansen i Järva

Svenska ministrar skriver lockbrev till amerikanska storföretag

Marie Söderqvist och Göran Greider har ett jobb ihop

SD och V slår rekord hos Demoskop

Gudrun Schyman om bojkotten (fi): "Den är väldigt kännbar ekonomiskt"

Almega vill driva Almedalens invigningsmingel

Breakit distribuerar Cisions pressmeddelanden

Stefan Löfvens planer för icke-Almedalen tar form

Regeringen halvbackar om resolutionsavgiften

Politism-skribent spikar juryn för Hetast i Almedalen

Kassören tar över klubban i Transport

S rycker fram – M tappar bland LO-och TCO-medlemmarna

Regeringens kampanj för ministrarna ifrågasätts av Centerpartiet

Professor tar över klubban i Gullers Grupp

Nowa köper in sig i analysföretag

BEACONOMIST 19: Making Waves konkurrerar med finkonsulterna – Fokus och S nya sajter

Fritidspolitiker efterträder Hans Linde (v)

Ny debatt mellan Jimmie Åkesson och Ardalan Shekarabi

Anna Kinberg Batra (m) bjuder hem kollegorna i Alliansen

Max utmanar hamburgerjättarna i gröna burgare

Feministiskt initiativ bojkottar Almedalsveckan – protesterar mot ”nazism och fascism”

Klart med V-ledamot som ny chef för RFSU

Prime-konsult tar över Reumatikerförbundet

Anna Kinberg Batra (m) avfärdar sifferläckor – och Birgitta Ohlsson

Jan Björklund (l) sätter press på länsförbunden

Geelmuyden Kiese kniper affärsutvecklare från Intellecta

Anna Kinberg Batra (m) möblerar om

Anna Kinberg Batra (m) möter pressen

Carl B Hamilton (l) sågar Birgitta Ohlsson (l)

Åsa Romson blir övervakningsutredare till regeringen

”Positivt att klimatmarodören Trump lämnar Parisavtalet”

Birgitta Ohlsson bekräftar partiledarutmaningen

Unionen myntar ”plattformsekonomi” med tonåring och Reform Act

”Moderaternas problem – kompromissen krackelerar”

Arla firar Mjölkens dag med undersökning

UNDERSÖKNING. Oatley försöker hälla lite havresmolk mjölkbägaren på Mjölkens dag genom att sponsra #mjölkensdag på Twitter. Det bekommer inte Arla som släpper en gräddfet undersökning.

Alice Bah Kuhnke (mp) får ny statssekreterare

TCO-vd in i Hetast i Almedalen

SD större än M även hos SCB

Kvinna till Kvinna utmanar med reklam från Sarajevo

OTW vann contentmatchen mot Spoon

Ledamot i partistyrelsen kräver att Anna Kinberg Batra (m) avgår

Regeringsfrågan och komplanen på agendan när SD samlar över 1 000

Visit Swedens nya vd hoppar av

Zara Larsson på plats hos Swedavia

Sverigedemokraterna petar åtalad ledamot

Saco: Övervakningen på jobbet ökar

78 procent i vinst för Göran Persson

Birgitta Ohlsson på gång att nomineras till partiledare (l)

Centerpartiet bygger varumärke med Ica

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.