Market Analyst till BlueStep Bank

 
BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden - vi ser stor potential i vår affär och utökar vårt analysteam för att möta marknaden där den är. På BlueStep har vi förstått vikten av analys och jobbar fokuserat för att förstå hur man på bästa sätt kan utveckla affären. Vill du driva din egen utveckling och vara med och påverka BlueSteps affär? 
Då ser vi gärna att du söker redan idag!

Rollen är ny och arbetar nära både med analysteamet och det digitala marknadsteamet. Du kommer bland annat att jobba med webbanalys av våra digitala kanaler i syfte att nå bästa möjliga kundupplevelse och hög konvertering. Utifrån dina egna idéer och önskemål från verksamheten driver du proaktivt arbetet med mätning och analys. En viktig del i arbete är att förmedla dina analyser vidare ut i organisationen för att öka kunskapen och förståelsen för kundernas beteende och hur det påverkar vår affär. 

Du arbetar löpande med att analysera våra besökares beteende i digitala kanaler för att tillsammans med det digitala marknadsteamet komma fram till förbättringar och förändringar. Utifrån dina analyser och sammanställningar görs prioriteringar av vidareutveckling och eventuella förändringar. Du kommer även att involveras i andra typer av analyser så som utveckling och uppföljning av DM (direktmarknadsföring) samt CRM-kampanjer på befintliga kunder. 

Vem är du? 
Som person är du nyfiken, initiativrik med en start vilja att förstå, förenkla och förbättra för våra kunder. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt sätt att agera. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, självgående och strukturerad med ett eget driv och engagemang. Nya idéer och infallsvinklar välkomnas hos oss och din vilja att ständigt utvecklas och förbättra våra analyser är naturlig drivkraft för dig.
Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet och jobbar kanske som analytiker på ett företag i framkant gällande analys och digitala medier. Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis statistik, teknik, ekonomi eller motsvarande. Goda kunskaper i SAS Base / Enterprise Guide samt Business Objects eller liknande rapporteringsverktyg eller likande är ett krav. 

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm och rapporterar till Analyschefen.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet där din kunskap och ditt intresse för digitala medier kommer att påverka företagets framgång. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!  
 
Om BlueStep 
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning t.ex. p.g.a. vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.
BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Marknadsavdelningen på BlueStep ansvarar övergripande för att driva kännedom och stärka varumärket samt driva inflödet av potentiella bolånetagare. Vidare ansvarar marknadsavdelningen för att kontinuerligt utvärdera och förbättra existerande kanaler men även att initiera nya. Läs gärna mer på: www.bluestep.se 

Intresserad?
 
I denna rekrytering samarbetar BlueStep med KIMM. Vi ser framemot din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se. Urval sker löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjlig, men senast 4 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas under annonsperioden. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Konkurrensverket pressar Schibsted att byta villkor för Byt Bil

De startar nätverk för högutbildade Syrier

Storsäljaren Facebook sparar in på svenska organisationen

SAKER MAN SER: AKBs väskbärare

Han är Socialdemokraternas biträdande komchef

"Sänk inkomstskatten - det ska löna sig att arbeta"

Han får Anders Borg och Fredrik Reinfeldt att uppträda samtidigt

Carl Bildt ner 38 procent

Regeringen kör ut Transportstyrelsens chef och ordförande efter IBM-skandalen

Stefan Löfven (s) träffar Emmanuel Macron (lrem)

Semesterundersökningarna här – Huawei och Canon först ut

Kontrollbalansräkning i Politism efter miljonförlust

Handelsbanken minskade investeringarna i EFN

Alltid redo: Scouterna blir sin egna talespersoner

Scouternas talespersoner 2017-18.

Jämlikhetslobbyist bygger affärsdel för Amelia

Spritmärke inför näringsetikett – konsumenterna lätt positiva

Westander: ”Det kostar cirka en miljon att vara kund hos oss"

Grön Ungdom jagar Niklas Nordström (s) för flyg-uppdrag

LO kräver fastighetsskatt och lånar Alliansens retorik

Omsättningslyft men fortsatt rött för Breakit

LO snor IF Metalls komchef och pressansvariga

Surveyföreningen bildar grupp för opinionsundersökningar

Moderaterna vill lägga 50 miljoner på övervakningskameror

”Illegal cigarettfabrik i Sverige – ett politiskt misslyckande”

Region Gotland: Politikerna får bestämma om NMR i Almedalen

Säljlyft men fortsatta miljonförluster för Omni

Ju mer utrikes – desto sämre lön för akademiker

Björn Borg gör politik av tennis i reklamfilm

Cohne & Wolf upp 6,5 procent

SSU rekryterar ny komchef från Friends Agenda

Restaurangen som hyrde ut till SD i Almedalen: Vi är positiva

Publikras för talen i Almedalen

Jimmie Åkesson tappade 22 procent i publik jämfört med 2016.

Flera fackförbund hotar lämna Nordea

Var femte krona förlust på Dagens Media

MP släpper tio förslag för mer barnvänliga städer – vill sänka moms för bilpooler

Randstad kapar ”Grupp-8” för storsamarbete

SD lägger 400 miljoner på två vårdförslag

Postnords kommunikationsdirektör avgår

Petter Stordalen är Årets digitala kommunikatör i Almedalen

ALMEDALSROOKIEN: Här laddar man inte ur

Make Equal hetast i Almedalen – NMR raserade kampanjen

Han är Moderaternas valgeneral

Stefan Löfven (s) kan bli hetast i Almedalen 2017

ALMEDALSSPANARNA: Bilmärkena som dominerar Almedalen

Fler unga dominerar Almedalsveckan

De kan bli Årets digitala kommunikatör 2017

80 kandidater nominerade till Hetast – här är listan

Visual Sweden ÄR Innovativast i Almedalen 2017

De kan bli Innovativast i Almedalen 2017

ALMEDALSSPANARNA: De mest tongivande medierna och influerarna

Maria Rankka säger upp sig

Därför skippar Karl-Petter Thorwaldsson (lo) Almedalen

Magnus Ranstorp och Bingo Rimér tar plats bland de sociala medierna (almedalen)

TALANALYS: Kvinnors rättigheter fick Magdalena Andersson (s) att glöda

Så vill Sverigeförhandlingen bygga höghastighetsjärnvägen

Säkerhetsbranschen trotsar Dagens Medias registrering av DJ-battle

Socialdemokraternas Almedalsförlag: 20 miljarder mer till välfärden

Unionen lanserar chefscoachning med cykelbud

ALMEDALSSPANARNA: Google starkaste tech-märket i Almedalen

ALMEDALSROOKIEN: Mina nya idoler, Tommy och Sara

De får chansen på New Republics öppna Almedalsarena

Energiskt och självsäkert, Annie Lööf (c)

Grant Thornton mer pingad än Annie Lööf

Medierna som proffsen använder i Almedalen

Svenskt Näringsliv: Skrota Arbetsförmedlingen och spara 20 miljarder

Därför är kyrkovalet så viktigt för SD

Northvolt utser två finalister i fabrikstävlingen

ALMEDALSROOKIEN: Befriande med Victoria Silvstedt

Här är Almedalsspanarna

Personligt men opassionerat, Jan Björklund

Abu Dhabi flyger in chefer för att prata Sturegallerian

Centerpartiet vill stimulera mera för arbetslösa och företag som ordnar jobb

Säpo upp på retweettoppen

Liberalerna lanserar och överbryggar klyftor

I stället för Almedalen – Feministiskt initiativ ställde ut skor

Nominera till Innovativast i Almedalen

Vårdföretagarna krishanterar kommunpolitiker med Prime

Jonas Sjöstedt: Almedalen har blivit för dyr

Rätt fokus men, trött retorik, Jonas Sjöstedt (v)

Säpo förde bort ”medborgarjournalist” från Jonas Sjöstedts pressträff

Länsförsäkringar: Lägg Almedalen i Hallsberg

Vänsterpartiet föreslår dygnetrunt-primärvård

”Almedalsveckan – en av de viktigaste handelsplatserna för tankar och idéer”

Regeringsfrågan viktigast för SD-väljarna

Skattebetalarna attackerar East Sweden, Migrationsverket och Vallentuna

Det ser almedalsproffsen fram emot – och fruktar

Vattenfall tar Tesla-höjdare till Almedalen

Teknikföretagen anlitar kändisförfattare – vill popularisera jobbfrågan

Isobar etablerar sig i Göteborg

INNOVATIVAST I ALMEDALEN ”politikerna alldeles för dåliga”

Vdn på Swedish Content Agencies slutar

Alliansen vill bygga ut Rut för 730 miljoner

Sveriges Annonsörer storkampanjar mot reklamtrötthet

”Dags att ta tillbaka den digitala ledartröjan”

Nytt S-nätverk ska ”knäcka SD-koden”

NCC tar grävmaskin till Almedalen för ”Digging Battle”

JCDecaux cykeltaxi kvar i Shanghai

INNOVATIVAST I ALMEDALEN ”Viktigt att svara mot tydligt behov”

Tradera budar ut Annie Lööfs och Alice Teodorescus Almedals-outfits

Regeringens sajt ligger nere

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.