Passionerad Head of Customer Experience till H&M

Missa inte denna spännande roll på H&M. VI söker en passionerad Head of Customer Experience som ska leda arbetet med att utveckla kundernas köpupplevelse. Sök jobbet senast 19 juni, 2017.
 
H&M group is one of the world’s leading fashion companies – with the brands H&M and H&M Home, COS, &otherstories, Monki, Weekday, Cheap Monday and ARKET. Each with its own unique identity, all our brands are united by a passion for fashion and quality and the drive to dress customers in a sustainable way.

Vill du vara med och driva vår resa med att utveckla och förbättra vår kundservice? Vi inom HM :s Globala Customer Service har fokus på kunddialogen genom hela kundresan. Vi servar både online- och butikskontakter för alla varumärken inom HM Group. Vi finns på 9 olika kundservicecenter i världen och tillsammans är vi cirka 1800 kollegor som ser till att våra kunder får den bästa servicen.

Rollen

Våra kunder är det viktigaste vi har och din roll som Head of Customer Experience innebär ett visionärt, strategiskt och operativt ansvar för kundupplevelsen och kundutvecklingen. Du kommer ingå i ledningsgruppen för vår globala Customer Service och rapportera till Head of Customer Service. Du utgår ifrån kontoret i Borås eller Stockholm och lägger tid på båda kontoren varje/varannan vecka och emellanåt på våra centers.

Rollen är omfattande och innebär bland annat att:
• Att driva kundundersökningar och analyser kopplat till kundupplevelsen
• Sätta upp och planera aktiviteter kopplat till kundupplevelse
• Leda och driva ”tone of voice” i kunddialogen
• Prioritera, driva och koordinera projekt mellan interna H&M funktioner
• Agera ”voice of the customer” tillbaka till övriga funktioner som påverkar kundupplevelsen
• Leda och driva det strategiska arbetet kring våra framtida kunder, samt anpassning till olika förväntningar beroende på marknad/kultur/språk osv. 
• Bibehålla och utveckla samarbete med intressenter utanför Customer Service inom H&M Gruppen

Dina interna kontaktytor är alltifrån trendanalytiker till kreatörer och ledningsgrupp.

Vem är du?

Förutom att du har stor kunskap inom digitala medier har du flera års arbetslivserfarenhet inom avancerad CRM/kundlojalitet/CX antingen på kund- eller konsult/byrå-sidan (eller både och). Du har god erfarenhet av att leda och driva projekt tillsammans med både interna och externa parter samt erfarenhet av konsekvensanalys. Vidare ser vi gärna att du drivit omfattande strategiska utvecklingsprojekt och ha dokumenterade resultat i kundlönsamhetsförbättrande åtgärder. Har du arbetat inom ett internationellt bolag ses detta som meriterande. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning eller motsvarande i bagaget, gärna mot marknad. Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du har goda engelska kunskaper i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaper kommer vara viktiga i denna rekrytering. Vi ser att du är en strukturerade och affärsdriven person med en god förmåga att lyssna, ställa krav och kunna se förbättringar i såväl flöden som i den dagliga verksamheten. Du trivs i en koordinerade roll och du är en duktig kommunikatör och har ett ärligt och öppet förhållningssätt till dina kollegor. Vi ser att du trivs i mötet med andra och att skapa nya kontakter faller naturligt för dig och är avgörande i den här rollen. Andra personliga kompetenser som vi värdesätter är ödmjukhet och prestigelöshet.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder ett brett och utvecklande arbete där du kommer vara en viktig aktör i hur vi kommer att kommunicera med våra kunder framöver. Detta är ett område vi satsar på och just Ditt jobb kommer synas. Vidare är vi ett härlig prestigelöst gäng med nära till skratt där vi tillsammans gör skillnad.

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Sophia Francke, på telefon 0739-613071. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast, dock senast 2017-06-19, via kimm.se/jobb. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. 

Varmt välkommen!

Medborgerlig samling JO-anmäler Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Fyra ministrar hoppar Almedalsveckan – rekord i evenemang

Här är Sveriges största poddar

Säpo byter kommunikationschef

BBS Group går in i internationellt nätverk

Ägarna Christina Saliba, Joachim Berntzon & Hans Bylund.

Elva på Riksgälden misstänkta för mutbrott

Stefan Löfven (s) väljer Kallinge framför Almedalen

LO sätter valorganisationen

IP-Only bjuder på ”jourhavande it-chef” i Almedalen

Fackförbund stämmer staten för myndighetsflytt

SSU skrotar papperstidningarna – bygger digital plattform

Skandal sänkte Dagens Arbete Media

Jung värvar komräv och poet

Moderaterna tar till Carl Bildt i utrikespolitiken

SD importerar skolpolitik från Singapore – föreslår en enda myndighet

Vinnaren Günther Mårder (företagarna) går in i juryn för Årets digitala kommunikatör

Coop vässar tech-profil med pillerutskick

Liberalerna vill låta granska Stureplansprojektet

Magert för svensk pr i Cannes

SPP och Comviq sponsrar podd på arabiska

Narva kör igång i Göteborg

Teknikföretagen släpper förslag på skattefria introduktionsjobb

Inizio tar in Carl Melin

LO utser valledare – hen är hetaste kandidaten

Politikerveckan i Järva i åtta bilder

Klart för Politikerveckan Järva 2018

Regeringen vill lägga 1,5 miljarder på ”jämlik kunskapsskola”

V-topp vägrar Almedalsveckan

Ann Heberlein kandiderar för Moderaterna

Moderat vill ha ett dansk-skånsk EU-representation

Samhalls komchef får internationell topposition

Håkan Sörman lämnar landshövdingsjobbet i förtid

Alliansen tänker stoppa tre skattehöjningar

Handelsbanken byter kommunikationschef

Hegeli och Nav fusionerar – ska bli störst på public affairs

Sup46-chefen blir styrelse-chef

Åsa Romsons efterträdare ska ”sticka hål på Centerns bluffpolitik”

Storfusion på gång i svenska pr-branschen

Mindre pengar för SDs medieföretag

"Reklampolis" styr Sveriges Marknadsförbund

fotograf: Bugge Woldner

BEACONOMIST 20: It-bolagen om webbappar – 200 utvecklare bakom Viaplay

Socialdemokraterna tar nobelpristagare till Almedalen

Dagens Industri tar storslam – EFN bäst på tv

Beatrice Ask (m) får leda KU – tillfälligt

Patriksson över 50 miljoner kronor

Yougov släpper Profiles i Sverige

Fredrik Reinfeldt utreder brott för försäkringsbranschen

Fredrik Reinfeldt påhejad av Nalin Pekgul. (M)ontage.

Reklambyrå fixar Cramos content

Paues Åberg tar in Gotlandsreklamare

Gomorron Sveriges programledare till Gullers

Antalet “särskilt utsatta områden” ökar

NOVUS: De rödgröna krossar Alliansen i Järva

Svenska ministrar skriver lockbrev till amerikanska storföretag

Marie Söderqvist och Göran Greider har ett jobb ihop

SD och V slår rekord hos Demoskop

Gudrun Schyman om bojkotten (fi): "Den är väldigt kännbar ekonomiskt"

Almega vill driva Almedalens invigningsmingel

Breakit distribuerar Cisions pressmeddelanden

Stefan Löfvens planer för icke-Almedalen tar form

Regeringen halvbackar om resolutionsavgiften

Politism-skribent spikar juryn för Hetast i Almedalen

Kassören tar över klubban i Transport

S rycker fram – M tappar bland LO-och TCO-medlemmarna

Regeringens kampanj för ministrarna ifrågasätts av Centerpartiet

Professor tar över klubban i Gullers Grupp

Nowa köper in sig i analysföretag

BEACONOMIST 19: Making Waves konkurrerar med finkonsulterna – Fokus och S nya sajter

Fritidspolitiker efterträder Hans Linde (v)

Ny debatt mellan Jimmie Åkesson och Ardalan Shekarabi

Anna Kinberg Batra (m) bjuder hem kollegorna i Alliansen

Max utmanar hamburgerjättarna i gröna burgare

Feministiskt initiativ bojkottar Almedalsveckan – protesterar mot ”nazism och fascism”

Klart med V-ledamot som ny chef för RFSU

Prime-konsult tar över Reumatikerförbundet

Anna Kinberg Batra (m) avfärdar sifferläckor – och Birgitta Ohlsson

Jan Björklund (l) sätter press på länsförbunden

Geelmuyden Kiese kniper affärsutvecklare från Intellecta

Anna Kinberg Batra (m) möblerar om

Anna Kinberg Batra (m) möter pressen

Carl B Hamilton (l) sågar Birgitta Ohlsson (l)

Åsa Romson blir övervakningsutredare till regeringen

”Positivt att klimatmarodören Trump lämnar Parisavtalet”

Birgitta Ohlsson bekräftar partiledarutmaningen

Unionen myntar ”plattformsekonomi” med tonåring och Reform Act

”Moderaternas problem – kompromissen krackelerar”

Arla firar Mjölkens dag med undersökning

UNDERSÖKNING. Oatley försöker hälla lite havresmolk mjölkbägaren på Mjölkens dag genom att sponsra #mjölkensdag på Twitter. Det bekommer inte Arla som släpper en gräddfet undersökning.

Alice Bah Kuhnke (mp) får ny statssekreterare

TCO-vd in i Hetast i Almedalen

SD större än M även hos SCB

Kvinna till Kvinna utmanar med reklam från Sarajevo

OTW vann contentmatchen mot Spoon

Ledamot i partistyrelsen kräver att Anna Kinberg Batra (m) avgår

Regeringsfrågan och komplanen på agendan när SD samlar över 1 000

Visit Swedens nya vd hoppar av

Zara Larsson på plats hos Swedavia

Sverigedemokraterna petar åtalad ledamot

Saco: Övervakningen på jobbet ökar

78 procent i vinst för Göran Persson

Birgitta Ohlsson på gång att nomineras till partiledare (l)

Centerpartiet bygger varumärke med Ica

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.