Nya på byrån är Jan Abrahamsson från Grau och FamiljenPangea, Matilda Palm från Le Bureau och Johanna Sörensen, juniororiginalare från Broby Grafiska. Utöver det återvänder Gith Kjellin till Gullers efter en tid på Garbergs.
 
Att Gullers rekryterar reklamare, finns det två anledningar till, enligt byråns vd Hans Gennerud.
 
– Vi får fler och fler uppdrag som handlar om kommunikation där den här typen av kompetens behövs. Det finns också en stark efterfrågan från befintliga kunder, som till exempel Regeringskansliet.
Vad har de fyra personerna gemensamt som gör att de passar hos er?
– Två ha lång erfarenhet av att jobba med både design och reklam, och kan alltså flera områden. Gemensamt är att deras rekommendationer säger att de är, väldigt, väldigt duktiga personer. Sedan upplever vi att de är generösa med sin kunskap, ödmjuka och duktiga. Precis den typ av personer vi vill ha, säger Hans Gennerud.