Prime och Jung dominerar Sabre
Av totalt 2 000 bidrag har nu över 300 finalister valts ut till årets upplaga av den globala pr-tävlingen Sabre. Vinnarna presenteras på en gala i London 19 maj.
15 svenska byråer nominerats, 24 gånger, i de olika kategorierna
Av totalt 2 000 bidrag har nu över 300 finalister valts ut till årets upplaga av den globala pr-tävlingen Sabre. Vinnarna presenteras på en gala i London 19 maj.
15 svenska byråer nominerats, 24 gånger, i de olika kategorierna. Flest nomineringar (fyra stycken) har Jung och Prime fått, följt av Cohn & Wolfe (tre).
Nedan listas samtliga svenska nomineringar, som är indelade i kategorier utifrån både bransch och region.
Diamond Sabre Awards
Research and planning
• Rippler Communications och Falu Rödfärg med ”The Moonhouse”.
Research and planning
• Rippler Communications och Falu Rödfärg med ”The Moonhouse”.
REGIONER
Nordics
• Unibet och Cohn & Wolfe Stockholm med ”Fan of the Year”.
• Ikano Bank och Volontaire med ”Flappy Saver”.
• Pronto och Philips Avent med ”Joller – A Podcast between Parents”.
Nordics
• Unibet och Cohn & Wolfe Stockholm med ”Fan of the Year”.
• Ikano Bank och Volontaire med ”Flappy Saver”.
• Pronto och Philips Avent med ”Joller – A Podcast between Parents”.
Global programme
• Jung Relations och Absolut Vodka med ”Andy Warhol Art Exchange”.
• Jung Relations och Absolut Vodka med ”Andy Warhol Art Exchange”.
OMRÅDE
Cause-related marketing
• Svenska Kyrkan och Prat PR med ”Food Truck to end world hunger”.
Cause-related marketing
• Svenska Kyrkan och Prat PR med ”Food Truck to end world hunger”.
CSR
• JMW och Absolut med ”Buddy check”.
• JMW och Absolut med ”Buddy check”.
Public affairs
• JKL och SPF med ”The Pension Tax Calculator”.
Digital campaign
• MSLGroup Stockholm och Procter & Gamble med ”Pampers Stroller Walks”.
• MSLGroup Stockholm och Procter & Gamble med ”Pampers Stroller Walks”.
• Prime och Electrolux med ”World Wide Vac”.
Social media/Social networking
• Edelman Deportivo och SSU ”Never forget to vote”.
Blogger outreach
IUM Sweden och Barncancerfonden med ”The blog battle”.
Guerrilla marketing
• Cohn & Wolfe Stockholm och Lidl med ”Dill”.
• Edelman Deportivo och Unicef med ”Escape ends here”.
Sponsorship
• Jung Relations och Svenska Spel ”Sweden’s Biggest Shootout”.
Marketing to men
• Jung Relations och Grönstedts med ”Head of PR”.
BRANSCH
Automotive
Automotive
• Jung Relations och Volvo Cars med ”The Stutterheim Puzzle”.
Entertainment
• Cohn & Wolfe Stockholm och Egmont med ”Comics in teaching”.
Travel and tourism
• Burson-Marsteller och Lufthansa med ”Är du Klaus-Heidi?”.
• Prime och Scandic med ”Scandic to go”.
Consumer health
• Prime och Trygg-Hansa med ”The Fire Race”.
Medical technologies
• Dahlheim & Sjöqvist och Resmed Sweden med ”Citizen Broadcasting Network: World Sleep Day 2014”.
Educational and cultural institutions
• JKL och Friskolornas riksförbund med ”Skolvalet”.
Not-for-profit
• Prime och ECPAT Sweden med ”#sopigstraffskala”.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.