VECKANS BRIEF 19: Handelsbanken och Fritidsresor om sina tv-projekt

Publicerad 2012-06-07, 19:08

VECKANS BRIEF. Den här veckan kikar Veckans Brief närmare på Handelsbankens och Fritidsresors försök använda egna tv-kanaler i kommunikationen. Dessutom bjuds det på intervjuer med flera tunga profiler som Peje Emilsson och finanskvinnan Antonia Ax:son Johnson. Se innehållet här.

Dela med andra

Vill du också vara en stolt prenumerant av Dagens Opinions digitala magasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i fickan? Mejla då prenumerera@dagensopinon.se.
 
krönika
• Anseende och Thomas själavandraren
 
affärer
• Gullers flyttar – efter 20 år
• Peje Emilsson: Rådgivningen tar mest tid
• VECKANS AFFÄRER: Youme plockar hem 10 miljoner
 
case
• Företagen som byter reklam mot egna kanaler
• Antonia Ax:Son Johnson (fp) om hållbarhet
• Cohn & Wolfe hjälper Carlsberg med alkoholfritt
• Kommun 65: Sveriges bästa kommun – utan kommunikation
 
verktyg och analys
• TNS Sifo rankar myndigheter och organisationer
 
kundrörelser
• Tolgfors-medarbetare hjälper Springtime köpa loss Saab
 
utlandssvepet
• Fleishman-Hillard ber om ursäkt för styckemord-release
• Aktieägarna förlorar miljonbelopp – Nasdaq tiger om Facebook
• Twitter lyfter med ny logga
• 80 procent dumpar långsamma varumärken
• Dells kommunikationschef går till pr-byrå
 
jobba effektivt
• Hur crowdsourcar man, Setenay Orman?
 
folkrörelser
• Lennart Wallander vill luncha med konsumentbolagens chefer
• På nytt jobb – Jung värvar Star-konsult
 
spaningen
• Från de hemlösas tidning i Tyskland till Vattenfall
• En öppen Per Schlingmann vs ett tillslutet regeringskansli
 
kalendariet
• På gång: Prime undrar om Obama vinner?

Leif Östling: Tysklands muskler talar sitt språk

TCO hämtar chefredaktör från Arena

Brittiska Ipsos om mätningshaveriet kring Brexit

Titan till Ingo – Sverige åtta i Cannes Lions

”Läxan av Brexit”

Stefan Löfven (s): Vi har beredskap

Politikernas reaktioner på Brexit

Opinionsbildarnas reaktioner på Brexit

TedX i Almedalen ”Har vi kapitulerat för Google?”

Electrolux globala pr-chef går in i byggsvängen

Oväntade Cannes-vinnare 1: Brons till Kärnhuset för kreativa data

Sveriges ambassadör hoppas på Beckham mot Brexit

BMW minifixar DJ Battle-mingel

BMW Mini kör med Expressens Niklas Svensson 2015.

ICA bjuder på bio i Almedalen – Coop tvekar

NCCs dom återuppstår – i digital version

NCCs Dome of Vision vid KTH i Stockholm.

Ny kanslichef utropar Kommunal till ”Sveriges största feministiska organisation”

Regeringen lägger miljonbelopp på e-arkiv

Årets digitala kommunikatör i Almedalen sparkar i gång

ALMEDALEN2016. Förra året instiftade Springtime och Notified priset Årets Digitala kommunikatör i Almedalen med Dagens Opinion som mediepartner. Syftet med priset är kora en förebild inom digitala kommunikation under Almedalsveckan. Nu kör tävlingen igång för andra året. Det är dags att göra sig digitalt synlig i Almedalen. 

PRV sågar Gabriel Wikströms neutrala tobakspaket

Energiföretagen gör affärer med Timbros förra medieexpert

Nio pr-lejon och Grand Prix till Sverige i Cannes

Bara S, M och SD helt för skärpt asyllag

Stadsbyggnadsproffsen om regeringens och Alliansens bostadsförslag

Ylva Johansson (s) tillsätter utredning om Arbetsförmedlingen

”Gabriel Wikström (s) är en fegis”

Aller köper OTW

Här är regeringens bostadspolitik

Flygkanalen gör reklamfilm inför Almedalen

Miljöpartiets strategipromemoria till TV4

Alliansen lämnar bostadsförhandlingarna - regeringen presenterar eget bostadsförslag

Ebba Busch Thor plockar äpplen när Svensk Handel opinionsbildar i butiken

Swedbanks public affairs-chef slutar

Vänsterpartist åtalas för uppvigling (sd)

Högsta domstolen fäller Wiki för bild på skulptur

SLL-presschef väljer Wise

Energibranschen växer – omsätter 476 miljarder

Här är LO-kongressens viktigaste beslut

Veckans Brief: Anna-Karin Hatts Almega-strategi – M använder riksdags-tv i sin reklam

Actionaid petar chefen

De vinner årets Almedalsstipendium

Hegeli kryddar med kvinnliga tungviktare

Moderat attackerar Alice Bah Kuhnke (mp) om film-tillkännagivanden

6F ställer ultimatum om TTIP – som trillade ur Mikael Dambergs portfölj

Nya namnlagen - ingen föds till ett namn

Emirates byter pr-byrå

Lund får en universitetskompis i Skåne

Personalbrist bromsar tjänstesektorn

Almedalsrekordet är slaget

Japanska Dentsu köper dansk storbyrå

Slutkört för Minifixar i Almedalen

Gullers, Rodolfo och Dagens Opinion hackar studentbostäder i Almedalen

Ungdomar tar över Fryshusets sociala medier i Almedalen

SJs nya presschef tågar in från Trafikverket

Kvinnor osäkra om Nato

Petter Stordalen utser skuggministrar

Stefan & Petter har ett gig ihop.

Polisens egna storys ska lyfta lönen

Microsoft sluter leden i Almedalen

Omstuvning i LO-toppen – två vice ordföranden ska utses

Regeringen lägger 100 ehälso-jobb i Kalmar

Handelsbanken klår Ekot i Hallvarssons journalistranking

Infrastrukturkommissionen återuppstår

Miljöpartiets presschef i regeringen avgår

Energiproducenterna gillar energiöverenskommelsen – men inte allt

Aktuellt i Politiken (s) backar

Reform Act-konsult utnämnd till "rising star" i USA

Unionen flyger digital tungviktare till Almedalen

Regeringsombildningen kan ha vänt rödgrönt fall

Riksdagen testkör nya debattregler

Yougov hämtar ny Sverigechef från Danmark

Samtiden (sd) ökar försäljningen – till Sverigedemokraterna

Lars Adaktusson (kd): Fäll regeringen

Gymnasieministern ska sälja/lyssna in svenska dataspelsbranschen i USA

Veckans Brief 20: Almega och KPMG i miljonoffensiver i Almedalen

Här är energiöverenskommelsen

Regeringen sluter energiöverenskommelse med M, C och KD

Telia åker på 73 miljoner till Copyswede för Iphone-import

Regeringen får vice presschef

Odd Guteland, Anne Ekberg & Erik Nises.

Bommersvik levererar vinst till SSU

Lufs ordförande utmanas – av valberedningens kandidat

Henrik Edin & Joar Forssell

Spotlight tar hem Ledarnas största branschförening

Stefan Rydén, Lorri Mortensen Mate, Axel Lagerbielke, Isadora Cugler, Simon Zingerman, Dani Backteg

Glass är Carlsbergs nya vapen i kampen om alkoholfria Almedalen

Rekrytering från Red Bull ska ge Pronto vingar

Magdalena Andersson (s) hämtar statssekreterare i skatteutskottet

Schibsted organiserar om sitt content – Minimedia stöps om

De leder Lärarförbundets tv-kanal i Almedalen

Jacob Möllstam, Helena Ingvarsdotter, Lotta Dessen Jankell, Mathias Åström och Karin Berg

Valentin & Byhr värvar Ottoboni-chef

Röda siffror för Medievärlden

Anders Ygeman hämtar statssekreterare hos Magdalena Andersson

Ann Linde (s): mindre hinder för tjänsteföretagen kan ge 300 miljarder per år

Sweden Rock piskar Way out West i varumärkesundersökning

De ordnar 300 sommarjobb inom kommunikation i Stockholm

Maja Bredberg, Lamin Sonko & David Orlic

Almega kortar närvaron och flyttar i Almedalen

Narva-mejl fick makten att tro på ministerbyte

Liberalerna vill införa examen på gymnasiet

Grön Ungdom släpper manssnål rosa kampanj

Oppositionen pressar fram folkinflytande på regionindelningen

Spotify-politik prioriterat för Liberalernas nya skattepolitiska talesperson

Miljöpartiet petar två – Åsa Romson tar över som ordförande i EU-nämnden

Zlatans Facebook-chock – 90 000 tittade på A-Z-lanseringen

Liberalerna utser gruppledare

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.